Pascal de Klerk
"Als we intern bij Saver verbeteren, merken onze inwoners dat direct"

2018 stond in het teken van het woord ‘samen’

2018 was een jaar met nogal wat veranderingen. Voor mij persoonlijk, maar ook voor Saver in het algemeen. Het was het jaar waarin we de textielsorteerlijn openden in één van onze hallen en waarin de nieuwe campagne ‘Samen aan de Bak’ met de vier gemeenten werd gelanceerd. Het was ook het jaar waarin we met volle kracht vooruit konden met de bouw van onze nieuwe milieustraat, Grondstoffencentrum genaamd, voor inwoners van de gemeenten Halderberge en Roosendaal. Daarnaast haalden een groot aantal van onze medewerkers hun MBO-diploma.

Onder andere, want natuurlijk speelden er veel meer zaken. Dat lees je als je door dit jaaroverzicht heen bladert. Dat overigens voor het eerst digitaal is. We horen graag wat je ervan vindt!

De cijfers spreken voor zich: het gaat goed met Saver. We zijn volop Aan de Bak. En we zitten vol ideeën voor de toekomst. Maar het belangrijkste is voor ons toch het woord ‘samen’.

Samen met de gemeenten werken we aan een groot aantal projecten en pilots. Om onze dienstverlening nog beter en efficiënter te maken; om dingen uit te testen. Zo zijn we bijvoorbeeld samen met de gemeente Bergen op Zoom tot de best mogelijke aanpak gekomen in onkruidbeheersing. En hebben we samen met de gemeenten Roosendaal en Halderberge heel goed nagedacht over de inrichting en de klanttevredenheid voor het nieuwe Grondstoffencentrum.

Meer lezen

Ook slaan we steeds vaker de handen ineen met andere organisaties. Denk bijvoorbeeld aan Stichting Natuurpodium Brabantse Wal en een groot aantal middelbare scholen in de regio. Samen met hen zetten we in 2018 een educatief programma voor middelbare scholieren op poten, waarin we, samen met de leerlingen, oplossingen bedenken om zwerfvuil tegen te gaan.

En last but zeker not least: bij Saver zelf doen we ook steeds meer echt samen. We werken samen, we leren samen, we veranderen samen als de markt dat van ons vraagt. Dat is ook eigenlijk waar de nadruk op moet liggen: want dat wat we hier intern bij Saver verbeteren, merken onze klanten. Dat zijn niet alleen de vier gemeenten waarvoor wij werken of onze commerciële klanten, maar juist ook onze grootste groep klanten: de inwoners. We vinden het belangrijk dat juist zij dit ervaren.

Een digitaal magazine bood ons de mogelijkheid om ook video’s te laten zien. Om zo nog meer inzicht te geven in wat we hier doen. En wie kunnen dat beter vertellen dan onze medewerkers zelf? Ik heb niets meer aan hun verhalen toe te voegen. Ja, alleen dit: Ik ben trots!

Pascal de Klerk
Algemeen Directeur

Meer lezen